fredag 14 maj 2010

Manshatare

Ibland tänker jag att jag skulle vilja skriva om feminism. Jag gillar feminism väldigt mycket, tycker att det är intressant att diskutera och resonera kring. Men jag skriver inte om feminism. Jag tror det beror på att jag tycker om att vara lätt irriterad över saker. Men feminism, eller snarare motståndet mot feminismen, gör mig inte lätt irriterad. Det gör mig sjukt irriterad. Sådär irriterad att det kryper i kroppen, hjärtat slår snabbare och snabbare och hyperventileringen inte är långt borta. Anti-feministerna och deras, i deras eget tycke, briljanta motargument mot feminismen (för en genomgång av de vanligaste argumenten, se anti-feministisk bingo ett och två) får mig att se rött. Jag bryr mig helt enkelt för mycket om feminism för att orka skriva om det. Då och då kan jag raljera kring feministbetonade teman, men i övrigt hänvisar jag till metablogg.blogspot.com. Där finns det mesta jag har att säga om feminism, och om anti-feminister. För övrigt anser jag att patriarkatet bör förstöras.


Bildkälla

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.