fredag 21 maj 2010

Jag och min fantasivärld

Jag är ett fan av Kurt Hummel (Glee) på facebook, vilket gör att "hans" statusuppdateringar dyker upp i mitt nyhetsflöde. Och det gör mig lika glad varje gång. Det känns som att vi är kompisar på riktigt, kanske inte nära vänner, vi kanske sågs på någon fest någonstans och hälsade och pratade lite, men jag tänkte att jag gärna skulle bli hans vän och därför gick jag raka vägen hem och la till honom på facebook.

Jag gillar att leva i en fantasivärld. Jag kan läsa om vissa böcker och se om vissa filmer både tre, fyra och tio gånger, för att jag tycker så mycket om det fiktiva universum de skapat att jag inte vill lämna det. Jag läser fanfiction för att riktigt kunna grotta ner mig i mina favoritfantasivärldar. Missförstå mig rätt, jag har ingenting emot verkligheten. Men i verkligheten är folk aldrig lika kvicka, välformulerade och personlighetsmässigt väldefinierade som i filmer eller böcker. Det skulle säkerligen i längden bli astråkigt att leva i en påhittad värld, men att uppleva och återuppleva den i den faktiska verkligheten är ett alldeles utmärkt sätt att fly undan en många gånger ganska otillfredsställande vardag. Så därför tänker jag fortsätta se om mina favoritfilmer, läsa om mina favoritböcker och läsa fanfiction tills jag spyr.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.