söndag 30 maj 2010

Erkännanden och eurovision

Jag kollade inte på finalen i ESC igår, men jag har kollat in en del av bidragen på SVT Play idag. Och med mina två favoritbidrag följer också två erkännanden.



Israels bidrag. För ja, jag är svag för pampiga och dramatiska ballader. Dessutom tycker jag om hebreiska. Plus att killen har en fantastisk röst.



Serbiens bidrag. För att någonstans så klappar mitt hjärta för balkanpop med mycket blås i bakgrunden. Därtill är sångaren ett androgynt charmtroll. Näpen, tror jag DN skrev. Jag håller med.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.