måndag 31 maj 2010

Människor som irriterar mig, del 7

Personer som avfärdar allt akademiker säger enbart för att de är akademiker och därför inte har någon koll på "verkligheten". Newsflash: universitet är inte Hogwarts, jag bor också i verkligheten. Jag bara ser den lite mer nyanserat än vad du gör. Men tydligen så diskvalificerar det mig från allsköns diskussioner. Tydligen är det fördomsfulla, inskränkta och svartvita sättet som "verklighetens folk" ser på saker det enda rätta.

(Vaddå? Tycker du att jag generaliserar kring icke-akademiker och sorterar dem alla under kategorin "obildade jävlar"? Vad spelar det för roll, jag är ju bara akademiker, min åsikt som jag suttit och filat på i min kammare någonstans utanför verkligheten gills ju ändå inte.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.