söndag 2 maj 2010

Människor som irriterar mig, del 3

Personer som tycker att svordomar är ett tecken på dåligt ordförråd. Nu är jag förvisso part i målet, eftersom jag svär jävligt mycket, men jag tycker att människor som inte svär är hycklande goodie-two-shoes som tror att de är bättre än andra. För mig är det snarare så att svordomarna varierar mitt språk. Det betyder något helt annat att säga "jag blev så jävla förbannad" än att säga "jag blev så himla arg". Människor som inte kan dra till med ett rejält "fanhelvetesjävlaskitpisskuk" när saker går käpprätt åt helvete har issues som är större än mitt konstanta svärande. Men visst, nedrans är ju också ett bra ord.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.