fredag 24 augusti 2012

My dear St Sebastian, in every breath we complete

Musik jag gillar för tillfället.


The Irrepressibles - Arrow.
Sångaren låter liter som Antony i Antony and the Johnsons, och det är ju aldrig fel. Videon är därtill fantastisk.


Yeasayer - Henrietta.
Musik att ha på i bakgrunden, det har ett trevligt flow. När jag sökte på dem på youtube hittade jag också en av de freakigaste videor jag sett på länge (jag undviker att kolla på äckliga/otäcka videor pga förstår inte tjusningen). Kollade inte klart på den eftersom den var så obehaglig, men här är den om någon vill titta. Låten är bra, i alla fall.


Iggy Azalea - Pussy.
Lite hipster hop med vitaste tjejen i kvarteret, med tillhörande populärkulturella referenser mot slutet. Du vet att du gillar't.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.