söndag 19 augusti 2012

Into every generation a slayer is born: one girl in all the world, a chosen one

På jobbet om morgnarna brukar jag titta på Buffy the Vampire Slayer på elvan, för att jag inte har den kanalen hemma, för att det var längesen jag såg Buffy och för att det inte är någon annan där just då som kan tycka att jag är en dålig anställd som tittar på TV på arbetstid (dock ej mitt fel att det inte finns något att göra). Jag slås då av hur fantastisk serien faktiskt är, och främst av hur rolig den faktiskt är.

Jag försöker jämt och ständigt tipsa folk i min närhet om serien, men reaktionen är antingen en näsrynkning, då de minns serien som en ganska töntig vampyrserie från sin tidiga pubertet (dvs från den tiden då man inte kunde uppskatta något som var bra pga fel i hjärnan), eller så ger de den en halvhjärtad chans eftersom de vet att Joss Whedon har gjort den och de vill vara lite creddiga, men ledsnar efter första säsongen (som i ärlighetens namn inte är den allra bästa, men fortfarande bra). Jag överväger nu att se om serien för tredje gången, eftersom den är awesome, och frågar därför igen: vem kan tänka sig att se den med mig? Det vore kul att kunna diskutera den med någon som faktiskt sett den, istället för att ständigt hamna i metadiskussioner om hur bra Whedon är.

Mvh
Besatt


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.