lördag 16 juli 2011

He's Perry, Perry the platypus

Dåligt-väderdagar ägnas nu för tiden åt Phineas and Ferb, ett Disneychannelprogram som dels handlar om Phineas och Ferb, två bröder som tillbringar sommarlovet med att bygga tidsmaskiner, berg-och-dalbanor, u-båtar och driva sin storasyster till vansinne. Men det handlar också om deras husdjur, Perry the platypus (eller näbbdjuret Perry, som han heter på svenska), ett näbbdjur som inte verkar mycket för världen men som i hemlighet är hemlig agent som har vigt sitt liv åt att förhindra den onde doktor Doofenshmirtzs onda planer, som alla på något vis inkluderar "the tristate area".

Det är ett sjukt roligt program, med tanke på att det är ett barnprogram, med karaktärer som faktiskt är roliga på riktigt. Bäst är såklart doktor Doofenshmirtz, men även Phineas och Ferbs syster, Candace, är stundom riktigt roligt, vilket är ovanligt för kvinnliga karaktärer i Disneyprogram (Disney har ofta svårt att komma undan Smurfan-syndromet, men de lyckas faktiskt delvis i Phineas and Ferb). Har ni inget att göra en dag rekommenderar jag att leta upp några avsnitt på youtube.



"He's a semi-aquatic, egg-laying mammal of action".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.