torsdag 21 juli 2011

Fifty years of ridicule

Såhär va: Cosmopolitan och askmen.com gör tydligen årligen någon slags "great female survey" och great male survey" för att få reda på vad kvinnor och män tycker om saker. "The great female survey" handlar dock mest om vad kvinnor tycker om män. Gölligt. Och såhär: jag vet att det är jobbigt att klicka på länkar, men Pervocracy skriver roligt om hur Cosmopolitans så kallade undersökning om vad kvinnor gillar och gör visar på hur jävla o-långt vi faktiskt kommit vad gäller jämställdhet och uppluckrandet av könsroller. Läs!

1 kommentarer:

victor sa...

interesting, ;;

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.