fredag 22 februari 2013

Poor unfortunate soul

Idag har jag varit sjuk, och sålunda inte gjort något av värde över huvud taget. Vad jag har gjort är kolla på Veronica Mars, tittat på Nostalgia Chick-videor på youtube samt sett senaste Supernatural-avsnittet.

Detta har lett till följande, relaterade slutsatser: 1. Andra säsongen av Veronica Mars tycks ha gjort sig av med allt jag gillade i första säsongen av Veronica Mars (vad det är tänkte jag försöka formulera i ett eget inlägg). 2. Hur coola Disney-skurkarna är står i direkt proportion till hur ointressant och generisk protagonisten i samma film är, i det att ointressanta huvudkaraktärer = coola skurkar. Point in case: Lilla Sjöjungfrun, där Ariels enda karaktärsdrag är att hon är en hoarder och blir blixtkär i första bästa människopojke, medan Ursula är en urskön, tjock bläckfiskkvinna som förleder stackars sjöjungfrur och...vad nu den manliga motsvarigheten till sjöjungfrur heter i nöd för att sedan förvandla dem till någon slags alger som växer i hennes fiskskelettgrotta. Plus att hon har ett härligt rasp i rösten (se också: Pongo och de 101 dalmatinerna, i Cruella De Vil vs. vilka nu protagonisterna är där. Pongo och Perdita? Deras ägare? De 101 dalmatinerna?). 3. Jag kollar numera enbart på Supernatural för att kunna hänga med i den fanfiction som skrivs om serien. Det är himla irriterande när man hittar en intressant Destiel-fic och den innehåller en massa händelser som tydligen är canon, men som man själv inte har någon som helst koll på.

Detta har alltså varit min dag. Här får ni Ursula när hon är som bäst för att runda av fredagskvällen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.