måndag 4 februari 2013

Higher than any other

Glee har sina skavanker, och ibland undrar jag varför jag fortsätter titta. Men så dyker det upp en plot-twist som faktiskt intresserar mig, eller så introducerar de en karaktär som inte är 50 nyanser av Gäsp, och så fortsätter jag. Bara ett avsnitt till.

Just nu är den främsta anledningen till att jag fortsätter titta Unique. Unique heter egentligen Wade, och är en ganska blyg och osäker kille. Men så fort han ålar sig i ett glittrigt fodral och får på sig höga klackar förvandlas han till Unique, en självsäker, fabulous brudjävel som är rapp i käften och har en sångröst att dö för. Och jag dör lyckodöden över att det får plats en crossdresser i ett amerikanskt program som sänds på Fox och riktar sig till tonåringar i åldrarna tretton till sjutton.

Därför fortsätter jag kolla: för att mitt bland alla moralkakor, aptråkiga kärleksintriger och ostiga ballader så är ändå Glee lite radikalt. Och jag gillar't.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.