tisdag 19 februari 2013

Can you pay my bills?

Jag har en hel del liberala vänner på facebook, främst eftersom jag en gång i tiden räknade mig till de liberalas skara (vart jag räknar mig nu för tiden är höljt i dunkel och något värdigt ett mastodontblogginlägg jag aldrig kommer skriva).

Dessa liberala vänner roar sig emellanåt med att indignerat beklaga sig över vad "deras" skattepengar går till. Stundom görs detta på ett sätt som ger en känslan av att de anser att min offentliganställda arbetskraft är deras privata egendom, då de med darr på underläppen gnäller loss i bästa prins John-stil, "Mina skattepengar! De smiter med alla mina skattepengar!".

Point in case: en facebookvän la idag upp en Harlem Shake-video från polisen i Södertälje (se nedan) samtidigt som hen raljerade över Sveriges skattetryck och polisens brottsuppklarningsgrad.

Min tanke är nu att jag ska starta en facebookföljetong som jag kallar "fröken E slösar med dina skattepengar", där jag med jämna mellanrum publicerar bilder på gem-tåg, post it-lappsfigurer, färgkodade bokhyllor och annat matnyttigt jag ägnar mina arbetsdagar åt. Det är ju trots allt inte mer än rätt att de får insyn i vad deras skattepengar går till.

Fridens liljor!


Jag ser en ganska kass Harlem Shake-version, andra ser vårdslöst användande av deras surt inbetalda skatteslantar. Det är så olika sånt där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.