fredag 15 februari 2013

Girls on film

En av mina favoritkanaler på Youtube just nu är TheFineBros, som främst är kända för att de låter barn, tonåringar, äldre etc titta på och sedan analysera olika youtube-videor. Dels är detta ett sätt för mig att hålla mig åtminstone marginellt uppdaterad kring vad som händer på youtube, eftersom jag är för lat och icke-sexistisk/-rasistisk/-homofobisk/-alla fördomar man kan ha för att palla hänga på typ Reddit dagarna i ända. Dels tycker jag att konceptet är intressant, för att man belyser hur saker som internetgenerationen uppskattar uppfattas av personer som är antingen yngre eller äldre än den generationen, eller befinner sig mitt i den.

TheFineBros har på senare tid börjat med ett nytt react-tema, nämligen youtubers react. I den får man se olika youtube-stjärnor reagera på diverse virala videor. Det är intressant för att det blir väldigt meta, och det är kul att se folk som själva är kända just för att de lyckats göra roliga videor som trängt igenom youtube-bruset analysera varför vissa videor blir kända på youtube. Har ni tid tycker jag gott att ni kan klämma er igenom åtminstone youtubers react-delen, det finns hittills bara fyra avsnitt, och det är som sagt intressant att lyssna på.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.