söndag 17 februari 2013

And it all started with the big bang (bang!)

Dagens insikt: the Big Bang Theory (tv-serien, inte universums början) blir mycket mindre kul när man inser att den mestadels kretsar kring sexism, rasism, homofobi och heteronormativitet samt en olidligt irriterande man med aspergers syndrom. Plus att den enda intressanta relationen i hela serien är den mellan Raj och killen som äger serietidningsbutiken. Synd bara att skaparna oftast använder deras relation för att peka ut hur himla gay det är med två misslyckade singelkillar som gillar varandra. Varför gör du mig alltid besviken, populärkulturen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.