söndag 3 februari 2013

On the radio

Det enda jag fick med mig från gårdagens deltävling i Melodifestivalen, förutom att Yohio är en riktigt gullig liten pojk, var en återupptäckt: Jay-Jay Johanson. Back in the days då jag hade koll på musik var Jay-Jay poppis en period, och jag minns att jag gillade honom, men sen glömde jag bort honom, som så mycket jag en gång tyckt om. Men hans låt igår tyckte jag om på riktigt riktigt, vilket är ovanligt för mig i Melodifestival-sammanhang. Jag gillar Melodifestivalen, men det är sällan något bidrag som känns som att "det här kommer jag frivilligt lyssna på även efteråt. Förutom nu då.

Så, här njut av lite Jay-Jay.


Bidraget från igår. Gillar mycket, särskilt att den slutar helt abrupt.


Om folk känner igen Jay-Jay gör de det förmodligen från The Knife's låt Marble House.


Så här såg han ut och lät när jag först hörde talas om honom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.