torsdag 30 juni 2011

Dangerous animals

Jag önskar att evolutionen kunde ta ett litet hopp framåt vad gäller att få insekter att förstå hur fönsterrutor fungerar. Ljudet av "surr, plonk, surr, plonk, surr, plonk" när getingen/humlan/fjärilen/whatever försöker forcera det magiska kraftfält som separerar dem från utomhus ("men, jag kan ju se gräset och trädet, det ska gå") är bara roligt en liten stund. När man så bestämmer sig för att det faktiskt får vara nog nu och lite försiktigt försöker fösa insekten i fråga mot det fönster som faktiskt är öppet så får de panik och blir ännu ihärdigare i sina försök till självskada medelst fönsterruta. Kan inte någon bara odla fram intelligenta insekter som fattar att "ja, fast om det inte funkade de första hundrasjuttiotvå gångerna kommer det kanske inte funka nu heller, jag kanske ska försöka någon annanstans" och släppa ut dem i naturen? De skulle ju ta över på nolltid, medan alla deras mindre utvecklade artfränder går en stillsam och huvudvärksfylld död till mötes på världens alla fönsterbrädor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.