söndag 1 augusti 2010

Where is my mind?

Kommentar tagen från Kenzas blogg:
"men jag skulle vilja önska en sak om man får önska i din blogg? :) jo jag är en rätt kurvig tjej typ stlk 38/40. jag undrar om du har något tips att dela med dig av hur man ser bättre ut? går inte att träna bort höfterna och det är alltid lite lite av magen kvar även om jag tränar stenhårt i flera månader. kan man se snygg ut ändå? behöver akut hjälp med stiltips! ser man bättre ut om man satsar på att dra blicken till hår och ansikte? kram, du är bäst!"

Jesus fucking christ. Storlek 38/40 säger du? Ja, då måste du ju vara stor som en elefant. Eller inte. Vad är det för fel på folk? Varför tror tjejer att de måste dra uppmärksamhet från kroppen bara för att de inte är plankplatta? Det är jävligt gammalt att gnälla över knasiga kroppsideal, men det händer ju inget. Modellerna har inte blivit bredare och antalet kroppstyper som får godkänt av modeindustrin har inte blivit fler. Så då får man väl ta saken i egna händer. Sluta tycka att ni är tjocka, people. Det gör ingen ledsen gladare. Och det är inte din kropp det är fel på när kläderna inte passar. Kanske borde det göras kläder efter hur folk faktiskt ser ut, snarare än hur de "borde" se ut? Bara en tanke, vetni.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.