onsdag 18 augusti 2010

a.k.a I-D-I-O-T

Är härligt irriterad efter att ha plöjt mig igenom kommentarer på diverse blogginlägg och nyhetsnotiser, och har återigen fått bekräftat att folk är retards. Inte alla. Men 95% av internetkommenterarna. De är alla antingen främlingsfientliga, homofober, antifeminister eller D) all of the above. Och jag gillar't, för att det kan få mig att pendla mellan förakt, förtvivlan, hånskratt, irritation, ilska och uppgivenhet (vilket också råkar vara hela mitt känsloregister, förutom skadeglädje). Internetkommentarer är en outsinlig källa till glädje, och trots att jag blir irriterad känner jag mig ändå som en bättre människa efteråt. Inte bättre som i mer medkännande eller förstående, utan bättre som i högre stående. Och det kan man fan behöva, ibland.

Nu ska jag dricka öl. Toodles.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.