måndag 23 maj 2011

Party in the USA

Min vän N postade nyss världens vagaste festinbjudan på den gemensamma klassidan på Facebook: "det är dethär med avslutningshäng som vore trevligt eftersom det finns en risk att man inte träffar på så många klasskompisar i sommar. någon föreslog onsdagen efter tentan som en dag för sådant häng".

Jag tänker mig att det kan gå på två sätt nu: antingen kommer kommentarsfältet fyllas med en massa "fast jag kan inte på onsdag, kan vi inte köra tisdag istället?", "nej, tisdag är jättedåligt, fredag är bättre", "jag tycker vi kan ses i parken iallafall, så kan vi grilla", "nej, det ska regna på onsdag, det är bättre om vi är hemma hos någon", "hos vem då?" och ridå, för ingen kommer vilja ha sitt hem invaderat av ett gäng alkoholsugna studenter som lämnar ett slagfält av flaskor (för studenter vill ha bra öl, inte fulburköl), vinfläckar och chipssmulor efter sig. Kanske ännu troligare är dock scenario två: det helar inner ut i sanden för att ingen orkar ta tag i det.

Jag vill inte kalla dig amatör, N, men alla vet att festinbjudningar måste innehålla klara direktiv för att inte ge upp hov till massiv förvirring alternativt logistiskt kaos. Jag bara säger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.