onsdag 25 maj 2011

Hey hey, you you, I don't like your girlfriend

10 anledningar till varför du inte vill att jag ska vara din flickvän:
1. Jag kommer vid flertalet tillfällen varje vecka prioritera mina tv-serier framför dig, och irriterat snäsa "jag kollar faktiskt på Glee" när du försöker prata med mig.
2. Jag ogillar att vara självuppoffrande, och självuppoffrande för mig är allt mellan att ge dig min njure till att se den där pretentiösa filmen du hyrt och jättegärna vill se men som jag absolut inte är sugen på.
3. Jag ser inget självändamål i att lära känna dina vänner.
4. Jag kan inte föra mig socialt, utan kommer ständigt glömma att tacka för senast, inte förstå att man ska ha med sig present när man ska hem till någon på middag och inte tänka på att man ska vänta tills alla fått mat innan man tömmer sin egen tallrik. Detta kommer vara särskilt pinsamt eftersom jag är kvinna och förväntas vara den som har koll på och tar ansvar för sådant.
5. Jag dricker för mycket.
6. Jag är asocial och har endast en begränsad förståelse för varför jag måste ägna mig åt småprat med människor jag finner ointressanta. Min lösning på detta brukar oftast vara nummer 5 på listan.
7. Jag tycker att irritation är en härlig känsla och klagar ofta och gärna på vad övriga människor skulle benämna som "i-landsproblem".
8. Jag kommer endast sporadiskt att vara intresserad av det du gör, och enbart då det på något sätt sammanfaller med mina intressen.
9. Jag kommer alldeles för ofta prioritera att gå ut med mina vänner framför mysiga hemmakvällar. Och jag kommer sällan fråga om du vill följa med.
10. Dina föräldrar kommer som bäst tycka att jag är tystlåten och lite avståndstagande.

Vissa av dessa punkter är aktuella även om du bara är min vän. Lyckligtvis finns det ju flertal personer som tycker jag är värd att umgås med ändå, och en person som mot bättre vetande kallar mig sin flickvän. Tur att jag är awesome på så många andra sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.