tisdag 8 mars 2011

Människor som irriterar mig, del 25

Människor som grattar kvinnor på internationella kvinnodagen. Vi fyller inte år, puckon. Vi kämpar lite extra för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män och tänker lite extra på alla de kvinnor som inte har det. Vi behöver inget "öh, öh, ha den äran", vi behöver lite jävlar anamma och genuin förändringsvilja. Den som ser internationella kvinnodagen som ett tillfälle att ge en blomsterkvast till sin mamma eller sin flickvän får se sig över axeln när den feministiska revolutionen kommer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.