fredag 25 mars 2011

Det går en vind över vindens ängar

Folk som trivs bäst i öppna landskap är dumma i huvet. Visst, man kan tycka att det är lite gölligt och pittoreskt med åkrar och ängar och kor, men det innebär också snålblåsten från helvetet som liksom bara ligger och lurpassar på dig bakom varenda husknut du passerar. Mil efter mil av åkrar innebär bara mil efter mil där vinden kan plocka upp fart och nå orkanstyrka. Om svensk mjölk ger öppna landskap tänker jag fan sluta dricka svensk mjölk.

Dock, med det sagt, så är att cykla i medvind en så fantastisk känsla att den borde användas som synonym till att vara lycklig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.