tisdag 7 december 2010

The world is saved

Del två i följetongen "Fröken E blir påprackad Viasat Guld i 24 månader" gick förvånansvärt smidigt. Efter att ha fått ångestpåslag i fredags då beställningsbekräftelsen damp ner i brevlådan beslöt jag mig illa kvickt för att skiten skulle sägas upp redan måndagen därpå. Efter ett smärre missöde då jag i min naivitet fick för mig att Tele2 skulle vara anträffbara på samma tider som de ringer och trakasserar mig på lyckades jag för en stund sen komma fram till en trevlig tjej vid namn Kicki. Jag förklarade mitt ärende och väntade mig tandagnisslan, ifrågasättande av mina motiv samt vidarekoppling in absurdum. Men icke sa Nicke, en minut senare var kanalpaketet jag aldrig riktigt ville ha uppsagt. Nu känner jag mig smått skeptisk, och ser framför mig hur jag istället för att stå framför flanellografen i Lyxfällan får mina fakturor från Tele2 slängda i teveprogrammets Plus soptunna (av Sverker Olofsson, givetvis. Vad gäller de nya programledarna sluter jag mig till Sveriges enade pesnionärskår och hävdar bestämt att det minsann var bättre förr. Nej, jag har inte sett nya Plus) efter 20 vändor med telefonsamtal, betalningsanmärkningar och "vänta, jag ska koppla dig vidare". Den som lever får se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.