fredag 17 december 2010

Baby, it's cold outside

Nu får det fan vara slut på snöandet. Jag har varit så himla foglig i år. Följt alla vinterns nycker. När det blev 20 minus suckade jag lite, men anpassade mig och tog bussen istället för cykeln. Jag har tajmat promenader till det där två timmars solljusfönstret för att riktigt njuta av den vitgnistrande vintern och sucka lite hänfört över hur vackert allt är. Jag har bitit ihop och lagt skulden på mig själv och min brist på långkalsonger när jag förlorat känseln i lår och kinder under alltför långvariga utevistelser. Jag har gjort det bästa för att lära mig sluta ängslas och älska vintern, och vad är tacken? Intensivt snöfall i dagarna två, som omöjliggör cykling, försenar bussar och får mina skor att läcka. Du får en dag på dig, vinterjävel. Om det inte slutat snöa imorgon blir jag officiellt vinterhatare igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.