fredag 24 december 2010

Family values

Jul med Fröken E:s familj:
Pappa sitter och halvsover framför TV:n med mammas sprillans nya iPad, som han använder främst till att uppdatera oss alla om hur försenade tåg ingen av oss planerat att ta är.
Resten av familjen försöker förgäves lista ut hur man spelar ett spel med regler som övergår allas förstånd, med kollektiv hjärnblödning som resultat.
Mellansyster övergår sedan till att försöka förstå sig på sin nya mobil, med ytterligare hjärnblödning som resultat.
Sagda syster tar sedan i protest med sig min nya Xbox ner i källaren för att försöka få igång kinect (med ytterligare hjärnblödning som möjligt resultat).
Jag lägger in en till snus och tar en julöl.
Mamma går ut och röker.
Yngsta systern läser serier.
Allt detta tonsätts av en julspellista som gått på repeat de senaste tre timmarna samt sorlet från en TV ingen tittar på.
God jul från helt vanlig jävla svensk familj.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.