måndag 13 december 2010

Människor som irriterar mig, del 20

Jag är generellt ett fan av "fucking google it"-mentaliteten. Har vi all världens information och felinformation några missriktade sökningar bort (för let's face it, man hittar aldrig rätt på första sökningen) så ska man väl också utnyttja detta. Men, är det någonstans denna uppmaning inte hör hemma så är det i politiska diskussioner. Om du argumenterar för att det minsann är så att 73,5% av alla kvinnor, överallt, alltid är manipulerande slynor som bara vill ha alfahannar med mycket pengar och aldrig skulle få för sig att ens titta efter fina snälla killar som, tja, till exempel du själv så får du minsann uppge källa också. Det duger liksom inte att bara "meh, du får väl googla det själv, det finns ju på teh interwebz" när folk börjar undra varifrån du fått denna information. Är du ett pucko får du banne mig backa upp det med information också, annars har du ingen rätt att lacka när dina mindre puckade medmänniskor påpekar att du minsann är naken. Med detta sagt är det likaledes irriterande när folk ställer frågor som "åh, hur många biologiska barn är det nu Brangelina har? Om det bara fanns ett elektroniskt, världsomspännande nätverk där man kunde få omedelbara svar på denna fråga". Extra fint är det när folk statusuppdaterar på facebook med "Hallå, klassen, var ska vi vara imorgon? Jag har facebookat så mycket att jag glömt att det finns ett internet utanför denna fiskdamm av farmville och partybilderna som gud glömde där man till exempel kan få information om föreläsningar och salar eftersom varje liten byskola med självrespekt har en hemsida med just denna information och allt annat jag vill och inte vill veta".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.