tisdag 7 december 2010

Människor som irriterar mig, del 19

Jag irriterar mig något enormt på 15-16-åringar som refererar till sig själva som intelligenta. Det ligger så mycket tonårshybris i det, och de inser det inte ens själva. De tror att de är sjukligt intellektuella för att de funderar över tillvaron och varandet och ser ner på andra för att de inte gör det. De missar dock att tonåren är en enda stor existentiell kris och att alla funderar över samma saker. Bara det att vissa inte kallar sig intelligenta för att de gör det. Dessutom brukar självutnämnt intelligenta tonåringar vara outhärdligt pretentiösa och klä sig därefter, fast dåligt, för 98% av alla 15-16-åringar saknar stil.

Ja, jag var själv sådan när jag var 15-16. Varför tror ni att jag avskyr det så?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.