fredag 25 januari 2013

You call yourself Fat Amy?

Ibland när folk börjar diskutera dieter eller taggar foton på tråkig mat med #smalmat (seriöst, jag har en facebookvän som gör det), eller länkar till forskningsrapporter om hur svält är bra för hälsan, så vill jag bara skrika VISSTE DU ATT 95 TILL 98 PROCENT AV ALLA SOM GÅR NER TIO PROCENT ELLER MER AV SIN KROPPSVIKT GÅR UPP ALLT IGEN INOM FEM ÅR, OCH ATT ÖVER EN TREDJEDEL AV DESSA GÅR UPP SÅPASS MYCKET ATT DET SLUTAR MED ATT DE VÄGER MER ÄN DE URSPRUNGLIGEN VÄGDE? Men jag gör inte det, för det skapar tydligen "dålig stämning". Men att smalhetsa och hela tiden understryka att tjockt är dåligt, det skapar visst inte dålig stämning. Det är att vara duktig och ha karaktär.

Har jag nämnt att jag hatar världen ibland?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.