onsdag 23 januari 2013

Undan för pundar'n

Vad jag lyssnar på just nu:


Soundtracket från BBC:s Sherlock, då främst första säsongen. Över huvud taget lyssnar jag mycket på sånglös musik just nu eftersom jag behöver musik som stänger ute övrigt ljud men samtidigt inte distraherar mig när jag läser på jobbet. Det här soundtracket är ganska perfekt för det syftet, då det varierar mycket i tempo, vilket gör att jag håller mig vaken, men också är väldigt repetitivt, vilket gör att jag inte fångas av det och glömmer vad jag borde göra. Att det påminner mig om Sherlock gör inte saken sämre. Introt till den här låten är för övrigt min nya ringsignal.


Musiken från Doctor Who. Ty BBC gör ju inte bara fantastiska serier, de gör fantastisk musik också. Låten i youtubeklippet ovan är min favorit och är från säsong fem, och spelasi en helt fantastisk scen som på introducerar den nya doktorn. Också en del av min "musik på jobbet"-repertoar. Jag älskar att den är så dramatisk, och får seriöst rysningar varje gång jag hör den. Att den påminner mig om Doctor Who gör inte saken sämre.


Jag såg Searching for sugar man häromnyssens, sist på bollen som vanligt, och Rodriguez låtar matchar mitt vinterdystra humör väldigt bra just nu.


När jag är på fredagshumöret lyssnar jag på Maskinens "Boys II Men" från 2009 och tycker att de har roliga texter. Här med någon video som studenter som är för talanglösa för att komma in på konstfack har gjort.



Det finns en utmaning som går runt i diverse bloggar som är större än mina som går ut på att man ska skriva ett inlägg om dagen i hundra dagar. Jag tänkte pröva det, för jag vill verkligen skriva men hittar alltför sällan motivation, så nu får motivationen komma utifrån. Framåt och uppåt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.