söndag 6 juni 2010

Människor som irriterar mig, del 9

Tjejer som hela tiden påpekar att de inte är feminister, och sedan drar hela svepan med feministiska argument ändå. De bara "hej, jag är en cool och framåt brud, men jag är inte feminist, så du kan fortfarande ligga med mig utan att förlora din manlighet". Att säga "jag är inte feminist eller så, men..." är ungefär samma sak som att säga "jag är inte rasist eller så, men...". I båda fallen vill personerna i fråga använda sig av rörelsens argument, samtidigt som de vill svära sig fria från rörelsen i sig, av en eller annan anledning. Rasisterna för att det är lite besvärligt att vara rasist i dagens samhälle, feministerna för att de tror att de är subversiva och slåss mot systemet när de avsvär sig feminismen (newsflash: feminismen styr inte Sverige vad än Pär Ström vill hävda. De flesta kallar sig inte ens feminister, så egentligen är du bara sjukt mainstream när du säger att du inte är feminist. But that's your fail to have).

Kontenta: använd dig inte av feministiska argument om du inte vill kalla dig feminist. Att försöka äta kakan och ha den kvar är sjukt ocharmigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.