tisdag 8 juni 2010

Intellektuell härdsmälta drabbar även professorer

Torbjörn Tännsjö, professor i filosofi av något slag (ja, jag är för lat för att googla honom), skriver i en artikel på Newsmill att han kräver att alla judar ska ta avstånd från Israels handlande vad gäller Ship to Gaza, eftersom Israel enligt Torbjörn Tännsjö mördar i deras namn. I samma anda vill jag passa på att ta avstånd från Nazitysklands handlingar innan och under andra världskriget, eftersom de mördade judar och andra för att bevara den ariska rasen, till vilken jag säkerligen skulle räknas om jag hade levt då. Jag tar också som svensk avstånd från trettioåriga kriget och alla andra illgärningar svenskar begått för svenskars skull. Får väl passa på att ta avstånd från lasermannen också, han mördade säkert personer med invandrarbakgrund i någon tanke om att "skydda" det svenska. Och jag uppmanar alla kommunister där ute att genast ta avstånd från Sovjet, Nordkorea, Kambodja och alla andra stater som har dödat i kommunismens namn. Torbjörn Tännsjö kräver det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.