torsdag 1 september 2011

A nervous tic motion with the head to the left

Förresten, när jag var liten och vi precis hade börjat lära oss engelska hånade min engelskalärare en klasskamrat till mig för att han hade stavat want "wan't". Hon bara: "Meh, vad skulle det vara då? 'Wa not' eller?". Och jag bara "inte så klockrent fröken. Med samma logik, blir inte won't 'wo not'? Man kanske ska tänka sig för lite innan man hånar elever som precis lärt sig engelska". Så sa jag dock inte alls. Jag sa ingenting. Så tänkte jag inte heller. Jag tänkte att hon var en jävla bitch (näe, det gjorde jag inte heller för såna fina ord hade vi inte på 90-talet), Men jag har tänkt på det jättejätttemånga gånger sen dess och önskat att jag hade tänkt och sagt så, för den läraren var verkligen en hagga. Jävligt tråkig anekdot, jag vet, men jag behövde få det ur systemet. Vill ni ha skoj får ni väl för fan gå någon annanstans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar