måndag 19 september 2011

Early bird

Min kropp verkar tycka att ett radikalt byte av dygnsrytm är en bra idé för mig, och förhindrar ivrigt min sömn med halvvakna hopkok av världens längsta och tråkigaste avsnitt av Masterchef Australia (en bedrift bara det) i mitt huvud, endast avbrutet av allt längre perioder av vakenhet. Eftersom jag inte sover tycker min kropp också att det är onödigt att dra ner på de kroppsliga funktionerna, så jag är sedan en timme tillbaka enormt hungrig men alltför trött för att orka göra något åt det. Istället utnyttjar jag den tidiga morgonens, i jämförelse med sena kvällens, nästan förblindande internethastighet och streamar Drop Dead Diva, ett småputtrigt men rätt menlöst advokatkomedidrama om en modell som dör och vaknar upp i en tjock advokats kropp. FML.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar