måndag 12 september 2011

A day in the life

Såhär började min dag: Jag gick upp 06.15, duschade, klädde på mig, åt frukost. Klockan fem över sju står jag och borstar tänderna. Telefonen ringer. Det är min arbetskamrat som ringer och meddelar att jag inte jobbar idag.

Såhär fortsatte min dag: jag gick och la mig igen 07.15, vaknade igen 10.15, gick upp, konstaterade att det regnade på tok för mycket men att jag ändå var tvungen att ta mig till institutionen. Ville ge världen fingret.

Så här vill jag att min dag ska fortlöpa: skriva fanfiction. Se på dåliga tv-serier. Läsa bloggar.

Så här borde min dag fortlöpa: Plugg. Pluggpluggpluggplugg. Plugg. Pluggplugg. Plugg.

Så här kommer min dag troligtvis att bli: jag kommer titta på dåliga tv-serier. Tänka "jag borde plugga". Få ångest. Jag kommer läsa bloggar. Tänka "jag borde verkligen plugga". Få mer ångest. Jag kommer inte kunna skriva fanfiction för jag har för mycket ångest. Jag kommer slarvsnabbplugga en och en halv timme ikväll mellan 20.30 och 22.00. Ridå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar