torsdag 27 januari 2011

A different feeling

Jag gillar att lära känna nya människor. Inte "hej vad gör du hur gammal är du hur många syskon har du"-fasen, utan därefter. När man setts såpass många gånger att konversationen lättare flyter på och man behöver inte hela tiden leta efter nya samtalsämnen utan de hakar liksom i varandra och fortsätter nästan friktionsfritt. Jag gillar det för det ger mig möjligheten att återskapa mig själv litegrann. Inte så att jag ljuger, men jag lägger fram informationen i en annan ordning, väljer kanske att avslöja delar av mig själv som jag inte avslöjat för andra "på väg att bli"-vänner, vilket ger personen jag pratar med en lite annan bild av mig än vad andra har. Som gör att jag blir en delvis annan person för den personen än jag är för andra. Det är trevligt, och billigare än att skaffa sig en helt ny garderob, spännande fritidsintressen eller en ny kropp. Det är också mindre ansträngande än att helt göra om sin personlighet. Dessutom får man en ny vän på köpet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.