torsdag 30 september 2010

Welcome to the black parade

Emo-musik. Varför fanns inte det när jag var ung? Obegripliga och tungsinta texter som får en att verka djup, kombinerat med ett dansvänligt beat och melodier man faktiskt kan sjunga med i. Synd bara att emo-stilen får ögonen att värka. Nu är jag dessutom för gammal för att med någon slags trovärdighet ägna mig åt denna musikgenre (titta bara på Greenday), så istället lyssnar jag på min emo-lista på Spotify i smyg och stampar takten med foten samtidigt som jag ångrar att jag aldrig vågade färga håret svart som ung.


Sångaren i My Chemical Romance ser lite ut som en manlig version av en granne från min barndom. Jag gillade aldrig riktigt henne.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.