torsdag 13 september 2012

But I linger on dear

Har jag dött? Bara nästan. Jag har börjat jobba, och därmed också pendla, eftersom jag och le Boyfriend inte lämnar Lärdomsstaden för Medelstor Svensk Stad (tm) förrän i slutet av månaden. Pendlingen = pest och pina, på grund av att nuvarande bostadsort och jobbort ligger mycket långt ifrån varandra. Just nu har jag löst det problemet med att ta in på vandrarhem. Tyvärr innebär detta att jag måste dela rum med fyra okända killar (plus en femte okänd person som jag antar också är en kille, eftersom det står en jättestor flaska med Niveatvål for men under denna persons säng) som luktar svett. Jag gissar att åtminstone en av dem snarkar som en hel armé, det är det alltid någon som gör. Jag har dock öronproppar med mig, så förhoppningsvis ska det funka sömnmässigt ändå.

Jobbet är roligt, och jag gillar hela den här grejen med att inte vara student också. Plus också för att flytta ifrån Lärdomsstaden till en stad som inte befolkas enbart av studenter, vilket jag hoppas innebär att jag slipper untz-untzandet från grannen klockan elva en fucking tisdagskväll när jag ska upp klockan fem dagen efter.

Ska det inte vara en torsdagstopp här, undrar kanske vän av ordning. Och det kanske det skulle, men jag har ej meddelats något tema, plus att jag är för sömndepraverad för att orka producera någon. Förhoppningsvis är jag någorlunda back in business nästa vecka. Tills dess får ni ha det bra, och hålla tummarna för att en av svettkillarna inte är en wannabe-Dexter (mördaren, inte Cartoon Network-killen).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.