tisdag 20 december 2011

Time to pretend

Ibland känns det som att mitt liv är en ständig jakt på nya distraktioner. Jag vet inte riktigt vad det är jag vill distrahera mig från, för det är ju knappast så att jag vantrivs med min tillvaro (förutom under vintern). Kanske är det tristessen jag undviker, jag vet inte.

Mitt senaste tillskott bland distraktionerna är tv-serien "Supernatural". Den handlar om övernaturliga saker och jag är egentligen för räddhågsen för att se den, men det spelar ingen roll. För den handlar också om två bröder, som är sådär operfekt snygga som personer i halvdana amerikanska serier är (det vill säga de är egentligen ganska felfria, men det finns ändå något litet som stör det perfekta intrycket). Det handlar om deras relation till varandra och till sin pappa och bröderna måste hela tiden rädda varandra och det är så fint för det är något med emotionellt handikappade män som försöker visa känslor men inte lyckas riktigt. Inte så att jag vill ligga med dem, jag föredrar mina män emotionellt utvecklade tack, men jag tycker om att titta på dem och hålla tummarna för att de ska ligga med varandra.

Ja, det gäller även "Supernatural". Incest är inget problem för mig i fantasin, och jag har heller aldrig haft svårt att läsa in sexuella undertoner i mäns relationer till varandra (detta gäller bara i tv-serier, dock, mina verklighetsanknutna manliga vänner behöver inte oroa sig för att jag sitter i hemlighet och önskar att de ska hångla. Jag skulle inte bli ledsen om det hände, men det är inget jag tänker på till vardags direkt). "Supernatural" är guld för en fangirl som jag. De enda kvinnliga karaktärer som förekommer flyter ihop i någon slags allmän, blond, "hjälp mig"-massa som fladdrar förbi varje avsnitt men aldrig blir särskilt varaktig, för bröderna sätter alltid varandra främst. Just nu vill jag bara ha plöjt igenom hela serien, för jag vet att det ligger en massa fanfiction och väntar vid Supernatural-regnbågens slut och jag behöver en ny fandom som kan sluka mig (distraktion, jag sa ju det).

Nej, det finns ingen poäng i det här inlägget, annat än att understryka att fangirlen är stark inom mig. Nu ska jag titta på "Supernatural".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.