lördag 17 december 2011

You said winter's killing you

Just nu undrar jag hur länge jag skulle sova, om jag skulle sova så länge som min kropp önskar. Jag vågar inte prova, dock, för jag har en känsla av att det skulle vara Törnrosa-länge.

December gör mig trött. Trött och oinspirerad. Mörker och grått fyller huvudet med bomull och all min ork följer med snöslasket ner i gatubrunnen.

Det enda jag gör om dagarna är att distrahera mig, från min trötthet, från min olust, från min oförmåga. Jag gör bara det jag måste, för jag kan inte göra något annat.

Jag hatar december. Hatar vintern, den är för lång och för kall och för mörk, men det enda jag kan göra är att böja huvudet i resignation och vänta in våren.

Det blir bättre snart.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.