lördag 22 oktober 2011

As fat as I am

Igår tänkte jag, när jag stod i kön för att köpa öl bredvid en söt tjej som förklarade sin vurm för ljus lageröl för bartendern som ihärdigt ignorerade mig till den söta tjejen gått, att det vore skönt att vara söt. För då skulle man få till den där härliga överraskningseffekten när det visar sig att man faktiskt kan något om öl och bryr sig om vilken öl man dricker. Sen insåg jag att överraskningseffekten beror på att folk inte förväntar sig att söta tjejer ska kunna något, och särskilt inte något som brukar sorteras in under "klassiskt manligt". Och helt plötsligt var jag rätt nöjd med att vara lite tjock och inte särskilt söt igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.