söndag 7 november 2010

Människor som irriterar mig, del 16

Facebookstatusuppdateringar jag kan vara utan:
- Folk som uppdaterar om vad de lagar för mat. Känns mest som att de vill skryta med sina kulinariska kompetenser, alternativt vill att världen ska se hur oerhört nyttigt de äter, så att man själv ska sitta där med sin fryspizza från ICA och skämmas.
- Människor som skriver om hur oerhört mycket de pluggar eller jobbar. Oftast tjejer med duktig flicka-komplex. Sjukt tröttsamt.
- Uppdateringar om hur underbar partner man har. Jöjö, du har en pojk-/flickvän. Big fucking deal (när man själv har partner kan man tycka så utan att uppfattas som bitter).
- "Kopiera den här statusen om du har världens finast mamma/syster/flickvän/hund/något annat som ska uppfattas som gulligt men mest är kräkframkallande"-uppdateringar. Man bara "men åh vad fint att du visar hur mycket du uppskattar dina nära och kära GENOM ATT KOPIERA EN MASSPRODUCERAD STATUSUPPDATERING". Retards.
- Över huvud taget tycker jag att folk som mest använder sina statusuppdateringar för att framstå som duktiga, präktiga, rejäla och fina människor lika gärna kan skita i att uppdatera. Jag skulle förvisso kunna blocka alla dessa människors statusuppdateringar, but alas, då skulle det inte bli några kvar och vad skulle jag då irritera mig på?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.