fredag 9 juli 2010

Well well well

Gudrun Schyman eldar upp 100 000 kronor i Almedalen, och folk tycker att det var onödigt, omoraliskt och översittaraktigt- Folk tycker att pengarna skulle kunna användas till något bättre, till att hjälpa barn i fattiga länder, kvinnor som lever under förtryck, kvinnor som faktiskt upplever den löneskillnad som Schyman pratar om. Och de har inte fel. Men hur mycket kostar egentligen jippot Almedalen partierna? Hur mycket kostar en helsidesannons i DN? Hur mycket kostar affischering? Hur mycket kostar valarbetare? Är inte detta pengar som skulle kunna "användas bättre"? Eller har vi helt enkelt en större tolerans för att pengar "förslösas" på faktisk PR med tveksam utkomst, än att de fysiskt bränns framför våra ögon? Jag tror att Schymans brännande av pengar kommer göra F! mer ont än gott i slutändan, trots all publicitet det har gett dem. Och därtill tror jag tyvärr att det också kommer spilla över på den svenska feminismen i stort, eftersom folk av någon anledning ser Gudrun Schyman som feminismens stora ledare. Men jag blir inte mer upprörd av Schymans tilltag än jag blir över alla andra hundratusentals kronor partier lägger på att synas. Det är politik, liksom. Lev med det.


Bildkälla

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.