onsdag 7 juli 2010

Människor som irriterar mig, del 12

De som hävdar att feminism är könsrasism har uppenbarligen inte spanat in hur världen ser ut idag. Där kan man snacka om könsrasism. Men det är klart, det är ju värre att feminister bränner pengar i Almedalen än att kvinnor stenas till döds Iran för att de misstänks för otrohet. Såklart. För övrigt måste antifeministerna någon gång släppa tanken på att Gudrun Schyman är alla feministers ledare och att SCUM-manifestet är vår främsta politiska skrift. Någonstans övergår det tydligen antifeministernas förnuft att feminister kan ha olika ideologiska inriktningar. Och jag har aldrig hört någon feminist hävda att vi bör genomföra Valerie Solanas visioner. Men det är klart, det är ju jobbigt att ha en nyanserad världsbild, lättare att bara dra alla över den könsrasistiska kammen. Retards.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.