onsdag 7 juli 2010

Människor som irriterar mig, del 13

Jannejakan, 39 år, kommenterar Lisa Magnussons senaste krönika om våldtäktsanklagade länspolismästaren Göran Lindberg såhär:
"Bland de män som gapar högst om feminism finns de fulaste fiskarna. Detta har jag alltid misstänkt, att det bara är en mask de visar upp för allmänheten eftersom det är politiskt korrekt att vara feminist idag. Nu har vi fått bevis på att min misstanke är dagens sanning!"

Okej, mr Mister, så alla de manliga vänner jag har som kallar sig feminister, och därtill försöker agera efter sin feministiska övertygelse i vardagen, är bara hycklare? Egentligen vilar det en våldtäktsman även i dem, som bara väntar på att få spotta kvinnor i ansiktet, ta stryptag på dem under sex och kalla dem hora och luder? De kallar sig bara feminister för att få komma till (och sedan våldta)? Eller kan det vara så att just den här mannen är en hycklare av värsta sort, just den här mannen använde sig av ett feministiskt jämställdhetssträvande utåt för att kunna pyssla med sina sjukt misogyna vidrigheter i hemlighet?

Återigen, det här med nyanser verkar inte vara antifeministernas starka sida.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.