måndag 19 april 2010

Dagens ungdom

Ibland funderar jag allvarligt om dagens ungdom verkligen kommer växa upp och bli Vanligt Folk. Nej, jag tänker inte på att de är ouppfostrade, egoistiska våldsverkare, sådant brukar gå över när man inser att det betalar sig dåligt. Jag tänker på deras, som det verkar, djupa oförståelse inför det svenska språket. "Det är du värld", "sköna hönor" och "extra ordinär" är alla uttryck jag stött på under de senaste fem timmarna, och alla uttryck som vill säga en sak men säger en helt annan. En eloge dock till uttrycket "extra ordinär", som lyckas uttrycka själva motsatsen till det som troligen var författarens avsikt. Hatten av och gud hjälpe oss alla.



Bildkälla

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.