torsdag 15 april 2010

Bussetikett

Vad man kan göra för att göra sina medmänniskors bussresor lite behagligare (förutsatt att dina medmänniskor är som jag):

- sätt dig aldrig bredvid någon annan om det finns lediga dubbelsäten. Du kan tycka att det är tråkigt och stelt och svenskt bäst du vill, det gör det inte trevligare för din medpassagerare att behöva trycka upp sig mot bussfönstret för att undvika kroppskontakt med dig.

- betala inte med kontanter. Seriöst, varenda jäkla människa har en mobiltelefon idag och, surprise surprise, man kan köra sms-betalning på de flesta bussar nu för tiden och slippa fumla med pengar och växel i sjumiljoner år och göra att alla på bussen (och med alla menar jag mig själv) missar sin anslutningsbuss.

- om du är en skröplig gubbe eller tant med benstomme lika stabil som äggskal, res dig inte upp innan bussen har stannat. Jättebra sätt att undvika att bryta lårbenshalsen.

- förvisso ska man inte sätta sig bredvid andra i onödan, men människor som lite lätt panikartat byter plats så fort ett dubbelsäte blir ledigt någonstans i bussen framstår mest som otrevliga jävlar.

- nej, din barnvagn får inte plats bland de tre andra barnvagnarna som redan finns på bussen. Vänta på nästa.

Mina tips är gratis. Läs och lär.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.