fredag 11 november 2011

Working for joy on overtime

Ikväll fakking smäller det! Det kommer att bli awesome, har jag bestämt, och försöker förtränga trängsel, svettiga människor och kasst ljud till förmån för det enda som faktiskt är viktigt: Patrick. Så.jävla.pepp. Här kommer iallafall plats två och ett på listan över Patricks bästa låtar (glömde lägga upp plats två igår pga fanfiction, som vanligt).


Min näst bästa Patrick-låt är The Libertine från skivan "Wind in the Wires". Jag gillar pianot i början, ljudet som jag tror är hästhovar som följer genom låten, Patricks röst när han sjunger "Free", när Patrick spelar fiol (seriöst, alla gitarrkillar kan ju köra upp sina guror i röven, fiol is the shit och typ tusen gånger sexigare) och att den får mig att också vilja ta risken att vara fri.


Tristan, också från "Wind in the Wires" är min all time favourite Patrick-låt (något som jag tror jag delar med ganska många andra Patrick-fans). Det är en fantastiskt jävla låt, från ukulelen i början, till beatet, till texten, till hur Patricks röst går från det mörkaste djupa till den högsta falsett, till videon, till pianot i slutet ochsåvidare i all oändlighet. Om jag skulle lyssna på en enda låt i resten av mitt liv så skulle det vara Tristan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar