tisdag 1 november 2011

Made static by industry

Jag ska gå och se Patrick Wolf på Debaser den 11 och är jävligt stoked inför detta, så som en nedräkning inför denna monumentala händelse i mitt liv tänkte jag posta Patricks elva bästa låter på bloggen, en om dagen. Jag ska försöka göra det i så mycket inbördes ordning som jag kan, men det är svårt för jag gillar ju alla typ lika mycket. Oh well.

Den första är Wind in the Wires, från skivan med samma namn som släpptes 2008. Jag brukar generellt gilla Patricks fartiga låtar mer än de lugna, men det finns så mycket att gilla med denna. Som de insamplade ah:na i början, den låga tonen i Patricks röst, vinden som viner, hur han sjunger "aviary" vid 2:53, det lite random plinkandet på instrumenten i låtens slut. Dessutom gillar jag tanken på elektricitet som något slags vilt väsen vi har fångat och tämjt och burat in i industrier.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar