tisdag 12 april 2011

J'aime l'amour á trois

Förutom olika sätt att tysta mina projektarbetsgruppskollegor har jag de senaste dagarna funderat lite på det här med polyamori. Mer specifikt på varför man kan säga till ungdomar som verkar bli lite intresserade av folk av sitt eget kön att de kanske är homo- eller bisexuella, men att man inte säger till ungdomar som är kära i fler än en person i taget att de kanske är polyamorösa? Alltså, jag förstår att samhället just nu bara verkar klara av tvåsamheten och att folks hjärnor sannolikt skulle explodera om folk helt plötsligt skulle vilja ha mer än en partner, men ändå. Varför finns det inte ens med i beräkningen? Varför säger vi till folk att de måste välja? Varför inte istället säga "jaha, så du är kär i både X och Y? Du har inte funderat på att fråga dem om de kan tänka sig att vara tillsammans med dig båda två?". Jag bara säger. Kan vi inte enas om att vi åtminstone kommer säga så till våra barn?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.