tisdag 5 april 2011

Between the lines

Insikt: om man drar ned min röst till en tredjedel av sin normala hastighet blir det en ohörbar röra av sh-ljud och nästan-r, medan det i samma hastighet fortfarande går att urskilja vad andra människor säger, bara det att det låter som att de har druckit en öl för mycket och inte sovit på tre dagar. Jag är imponerad över att folk runt omkring mig kan skapa mening ur min konsonant- och vokalgegga. Kudos till er. Också: det måste innebära att min röst är lite som en Monetmålning - bara kludd på nära håll men en näckros om man tar några steg bakåt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Fröken E
Det enda du behöver veta om mig är att min blogg egentligen skulle hetat Tvångstankesmedjan, men pågrundav hjärnsläpp från undertecknad i bloggens tillblivningsögonblick blev det istället Tvångstankedjan, ett helt jävla random namn som inte betyder någonting alls.
Visa hela min profil
Använder Blogger.